Isnin, 8 April 2013

Nik Aziz: UMNO.. Nok Buleh Pahalo Macam Mano, Sebab...


Tan Sri Muhyiddin Yassin menyindir Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat yang bersikap seperti 'Tuhan' ekoran dakwaan Mursyidul Am Pas itu bahawa solat orang UMNO tidak mendapat pahala kerana kononnya parti itu menolak Islam.
Beliau berkata, fatwa songsang Nik Abdul Aziz yang menggelarkan dirinya sebagai tokoh agama di dalam Pas itu amat mengecewakan umat Islam di negara ini.

Menurut beliau, kenyataan tersebut telah disanggah oleh ramai tokoh agama termasuk mufti-mufti, malah ramai umat Islam tahu hanya Allah SWT yang berkuasa menentukan amalan seseorang itu diberi balasan pahala atau dosa.
''Kalau solat yang dianggap sebagai tuntutan agama dikerjakan umat Islam tanpa mengira latar belakang politik dikatakan oleh Pas tak dapat pahala, ini semacam mengatasi Tuhan.

''Yang nak beri pahala dan dosa itu bukan dia tetapi dia dah hukum macam tu,'' katanya dalam sidang akhbar selepas program turun padang di sekitar Kondo Rakyat Desa Pantai, Lembah Pantai di sini hari ini 6 April.
Berikut adalah jawapan dari TG Nik Aziz mengenai tuduhan daripada Timbalan Pengerusi BN Pusat ke atas Parti Islam Se-Malaysia (PAS) dalam kempen BN sempena PRU-13 itu..

Saksikan apa penjelasan video TG Nik Aziz mengenai perkara ini..
(Diangkat dari Blog Anak Sungai Derhaka)



Komen Weblog Ibnu Hasyim: Klik..TPM Tuduh PAS, Parti Ajaran Sesat... UMNO Tiada Kafir...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan